MonAmi.bg

Продукта бе добавен в кошницата

Gucci

Сортиране по: Име на продукт | Цена
За Gucci

Историята на Gucci

Компанията Gucci е основана от Гучио Гучи през 1921 г. във Флоренция. Още като емигрант първо в Париж, а после и в Лондон, младият Гучио работи в луксозни хотели, където е истински впечатлен от високачествените куфари от естествена кожа, в които гостите на хотела носят багажа си. Особено дълбоки следи в паметта на Гучио оставят елегантността и високата класа на лондонския хотел Savoy. Учил се на занаят от старите тоскански майстори, Гучио Гучи решава да обедини изискания начин на живот с уменията си на майстор-кожар при завръщането си в Италия. Вече във Флоренция Гучи започва да изработва и продава чанти от естествена кожа за ездачите, а по-късно разширява дейността си с луксозни куфари.
Заедно със синовете си Гучи Гучи разширява компанията Gucci, като открива и други магазини, както във Флоренция, така и в Милано и Рим. Още по това време в магазините на Gucci се продават освен висококачествени изделия и аксесоари от ръчно обработена кожа, така и копринени и плетени облекла с логото на Gucci. Само за няколко години марката Gucci постига толкова грандиозен успех, че световни знаменитости и хора от висшата класа отивали в почивните дни до Флоренция специално за да закупят прочутите обувки, чанти, куфари, ръкавици и кожени колани на Gucci.
През 1935 г. е създаден и прочутият десен Gucci Diamante като иновативно решение в отговор на дефицита на кожа в годините между двете Световни войни. Произвеждан от конопено платно и използван първоначално само за пътни чанти и куфари, Gucci Diamante е забравен през годините, докато креативният директор на Gucci, Фрида Джанини, не го възражда за живот в лимитирана серия от класически дамски чанти, обувки и кожени аксесоари. Днес Gucci Diamante е емблематичен за марката толкова, колкото е и логото на Gucci.

Много от местните италиански клиенти на Gucci били италиански аристократи, запалени по конната езда, които търсели екипировка за езда. Това вдъхновява Gucci да създадат уникалното си Horsebit лого с формата на трендела. Отначало използвано само в чантите за ездачи, по-късно логото е усъвършенствано, появява се върху различни видове тъкани и изделия, дори и бижута. Днес не можем да си представим най-известните обувки на Gucci без това лого.
В периода на фашизъм и диктатура Италия изпитва дефицит на различни стоки и материали, което провокира Gucci да експериментират с необикновени материали като коноп, лен и юта. Тогава се появява и прочутата чанта с бамбукови дръжки на Gucci. През 50-те години на ХХ в. Gucci отново показва внимание към любителите на ездата, като създава известната си червено-зелена лента, която и днес е запазена марка на компанията.
След смъртта на Гучио Гучи през 1953 г., тримата му синове Алдо, Уго и Родолфо поемат семейния бизнес. Под тяхно ръководство Gucci става просперираща компания, чиито продукти са синоним на известност и шик. Това е периодът, в който световни символи на елегантността и класата се идентифицират с идеите на Гучи. Тогава се появяват и прочутата чанта Jackie O, наречена така в чест на Джаки Кенеди, която я обожавала, и известният шал с флорални шарки, създаден по молба на принцесата на Монако, Грейс Кели.
В началото на 60-те години на ХХ в. е създадено и GG-логото на Gucci, чиито двойно преплетени букви G се превръщат в символ на висок обществен статус, блясък, лукс и привлекателност. В този период Gucci продължава глобалната си експанзия, като отваря бутици в Лондон, САЩ и Близкия изток и до 70-те години на миналия век компанията преживява небивал разцвет.
Днес компанията Gucci е част от конгломерата за луксозни стоки LVMH. През годините за Gucci са работили известни дизайнери като Том Форд, а настоящият творчески директор на компанията е италианката Фрида Джанини. Марката Gucci днес е известна не само с изключителната изработка и качество на продукцията си, но и с иновативните си облекла, съчетали дързост и елегантност от най-висока класа.