MonAmi.bg

Продукта бе добавен в кошницата

Giorgio Armani

Сортиране по: Име на продукт | Цена
За Giorgio Armani

Историята на модната къща Armani

Giorgio Armani S.p.A., позната на почитателите си просто като Armani, е една от водещите световни модни къщи. Много малко модни къщи са допринесли толкова за промяна на световната мода, колкото е Armani. Основателят на модната къща, Джорджо Армани (Giorgio Armani), е и неин главен акционер, административен директор и председател на управителния борд. Компанията Armani е уникална и с това, че остана самостоятелна, а не се сля с някой голям конгломерат, както направиха редица компании за луксозни стоки. Вместо това модната къща Armani инвестира в разширяването на контрола върху производството и разпрострастранението на продукцията си. Резултатът е, че днес Armani разполага с около 250 собствени бутика в 34 държави, освен че продукцията на модната къща се предлага и в редица от големите магазини за луксозни стоки.
Основателят на модната къща, дизайнерът Джорджо Армани е роден през 1934 г. в бедно семейство на италианци, в градчето Пиаченца, намиращо се близо до Милано. Младият Армани не получава никакво обучение в областта на модата. Вместо това, след като завършва държавно училище, Джорджо Армани се записва да следва медицина в Миланския университет. През 1964 г. Армани създава първата си колекция (от мъжки облекла) за модната къща Nino Cerruti. Така светът научава за таланта и страстта към модата на младия Джорджо Армани. През 1970 г., окуражен от съдружника си Серджо Галеоти, Армани напуска модната къща „Черути”, за да създаде собствената си модна марка Armani. През 1973-74 г. Джорджо Армани показва великолепните си кожени жакети, изработени от кожа с небрежния вид на всекидневна тъкан, които предизвикват фурор на престижното модното шоу в зала Bianca във Флоренция. Тази склонност на Armani да използва традиционни материали в неочакван контекст и комбинации, днес е известна като неразделна част от гениалността на дизайнера.
През 1975 г. е основана и модната къща Armani. Малко след това Armani предизвиква революция в модата, когато представя намачкания си мъжки блейзер без подплата. Стояща свободно по тялото, тази неофициална мъжка дреха със своя необикновен комфорт бързо се превръща в моста между скучните мъжки костюми от 60-те години на миналия век, и хипарския стил. Три месеца по-късно Armani представя и неструктуриран жакет за жени. Изработен от тъкани, традиционни за мъжките облекла, мекият и удобен жакет с изчистени линии бързо печели популярност сред жените. Така модната къща Armani се превръща в един от еманципаторите на женската мода, редом с марки като Paul Poiret и Coco Chanel. През 80-те години на ХХ в. модната къща Armani създава безупречно скроения костюм със строги линии, наречен от американската дизайнерка Дона Карън „power suit”. „Силният” костюм, подходящ и за мъже, и жени, бързо се превръща в символ на световния икономически растеж по това време. Самият Джорджо Армани се превръща в законодател на модата и дори се появява на корицата на сп. Time.
Днес модната къща Armani е символ на елегантна простота и изисканост, които заедно с творческия дух, който продължава да мотивира и вдъхновява Джорджо Армани, присъстват във всички творения на Armani: от облекла, бижута, часовници, козметика и парфюма, до луксозни стоки за дома.